A helping hand

Jag känner mig så otroligt omhuldad och omgiven av så mycket kärlek! Har så många fantastiskt fina människor runt mig som ställer upp i både vått och torrt! Jag är så glad för att jag har sådant stöd och så många att vända mig till när livet känns allt annat än rättvist. Not.
Jag hoppas att det inte var någon som tog åt sig, för ovanstående stämmer nämligen inte alls. Jag har visst några fina, fina vänner som gärna "lends me a helping hand" ibland, men till syvende och sist är det ändå det ändå de man förväntar sig stå en närmast som man ändå tror ska finnas där i ur och skur. Men icke! Så sorgligt men likaså sant.

Jag lever efter och tror benhårt på det fina taletsättet "What goes around, comes around". Jag är inte på något sätt det ultimata exemplet på någon som alltid gör det rätta, MEN jag försöker vara en snäll, hjälpsam medmänniska för dem som behöver det. Det behöver inte alltid vara stordåd som ska uträttas, men ibland hjälper det lilla, lilla så otroligt mycket! Bara det att man visar att man bryr sig och att man finns där som stöd är nog så värdefullt. Så många gånger hjälper det att bara gå till sig själv och ställa frågan - "hur skulle jag velat bli hjälpt i den här situationen"...

Med detta vill jag bara ha sagt: Tänk lite längre än vad näsan räcker nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0